Viestintätyöpajasta mukaan tarttui uusia ideoita ja vuoden 2014 median trendejä

Keskiviikkona 29.1 Alma Medialla järjestettiin Ilmastokumppaneiden viestintäaiheinen työpaja. Tilaisuuden avasivat Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne ja apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri. Telanne painotti puheenvuorossaan Alma Median ajatusjälkeä ja median tärkeää roolia vastuullisuuden edistämisessä. Sauri taas painotti puheenvuorossaan viestinnän muuttumista entistä monisuuntaisemmiksi, joka vaatii myös johdolta ja asiantuntijoilta henkilökohtaisempaa otetta viestintään ja sosiaaliseen mediaan.

Tilaisuudessa kuultiin myös muun muassa seuraavia median trendejä vuodelle 2014:

  • Sisällön vuosi: sisällön luominen. Tarinankerronta sekä datan hyödyntäminen.
  • Kohdentaminen ja personointi.
  • Mobiili viestien ja sisältöjen käyttö.
  • Offline- ja online-datan analysointi ja yhdistäminen tehokkaammanmarkkinoinnin ja viestinnän saavuttamiseksi.

alma työpaja

Työpajassa pidetyt esitykset löytyvät täältä:

Kestävä media – yritysvastuu & viestintä Almassa -Riikka Poukka
Näkökulmia kestävän kehityksen viestintään – Pasi Rinne / Gaia Consulting
Viestintä 2014 – Hanna Repo / Alma 360